LTAB: nepieciešams rast risinājumus CSNg skaita samazināšanai publiskās autostāvvietās

Sākoties jaunajam mācību gadam, palielinās satiksmes intensitāte ne vien uz ceļiem, bet arī automašīnu skaits publiskajās stāvvietās – pie izglītības, kultūras, sporta objektiem, lielveikaliem un citur. LTAB apkopotie dati liecina, ka pēdējos četros gados (2016. – 2019.gads) publiskajās stāvvietās reģistrēti 3427 CSNg. No tiem 2273 Rīgā, bet 1154 – ārpus galvaspilsētas. Šī gada pirmajos astoņos mēnešos stāvvietās pie publiskajiem objektiem reģistrēti 377 CSNg.

“Lai arī statistiski negadījumi autostāvvietās ir nepilni 3% no kopējiem apdrošinātājiem pieteiktajiem CSNg, tomēr jāņem vērā, ka tā ir tikai aisberga redzamā daļa. Liels skaits negadījumu paliek nefiksēti, jo visbiežāk bojājumi ir nelieli vai nav iespējams identificēt bojājumus nodarījušo transportlīdzekli un tā vadītāju,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka šie nelielie negadījumi no apdrošinātāju un policijas skatupunkta patērē papildus resursus, jo ļoti bieži rodas problēmas ar to noformēšanu.

LTAB apkopotā statistika liecina, ka CSNg autostāvvietās visbiežāk notiek ceļa zīmju izvietojuma, to trūkuma vai neatbilstības standartiem dēļ, kā arī tāpēc, ka to izbūves procesā stāvvietas īpašnieks centies maksimāli palielināt automašīnu novietošanai paredzēto vietu skaitu.

No visiem pēdējos četros gados autostāvvietās fiksētajiem negadījumiem, Rīgā lauvas tiesa notikusi pie tirdzniecības centriem SPICE (606 CSNg) un ALFA (503 CSNg). Savukārt ārpus Rīgas negatīvi izceļas divi tirdzniecības centri Jelgavā – Valdeka (153 CSNg) un Rimi Katoļu ielā (143 CSNg). Arī šajā gadā statistika ir līdzīga – stāvvietā pieT/C Alfa reģistrēti 56 negadījumi, pie T/C SPICE – 53, Rimi Katoļu ielā Jelgavā – 23 CSNg. Savukārt otrajā vietā reģistrēto negadījumu skaita ziņā ārpus Rīgas šogad ir tirdzniecības centrs Apelsīns Ādažos – 25 CSNg.

Lai uzlabotu satiksmes drošību publiskajās autostāvvietās, LTAB šī gada sākumā jau iniciēja ekspertu diskusiju, kuras laikā tika identificētas būtiskākās problēmas un meklēti iespējamie risinājumi. “Ne vien apdrošinātāji, bet arī Valsts policija, autostāvvietu īpašnieki un citi nozares pārstāvji ir vienisprātis, ka nepieciešams informēt valsts, pašvaldības un citas atbildīgās institūcijas par iespējamajiem risinājumiem, kā samazināt CSNg stāvvietās, aicinot ieviest drošākos risinājumus, kā arī rast iespēju motivēt jaunu autostāvvietu būvētājus ievērot šos risinājumus. LTAB paredzējis šī gada ietvaros sagatavot priekšlikumus par praktiskiem risinājumiem vai valsts standartu pārskatīšanu, un iesniegt tos VAS “Latvijas Valsts ceļi” pakļautībā esošajā Autoceļu standartizācijas tehniskajā komitejā.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

 

LTAB
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums