Pārejot uz digitalizāciju, pieaudzis pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem


public. foto
Analizējot portatīvo datoru pieprasījuma tendences, mobilo sakaru operators BITE secinājis, ka attālināti organizētais darbs un mācības šogad būtiski mainījušas ierīču pirkšanas laiku un paradumus. Lielākais pieprasījums pēc datoriem bija vērojams jau aprīlī un maijā, kad, salīdzinot ar 2019. gadu, tas auga līdz pat 30%. Turklāt salīdzinoši biežāk priekšroka tiek dota tā dēvētajiem "gaming" datoriem, kas savas funkcionalitātes dēļ ir piemēroti gan lielākas darba stacijas iekārtošanai mājās, gan izmantojami atpūtai.

Straujā pāreja uz digitalizāciju šogad ir diktējusi ne tikai iedzīvotāju paradumus, bet arī aktualizē jautājumu par katras mājsaimniecības gatavību pielāgoties šīm pārmaiņām arī praktiski, mācības un darbu organizējot attālināti ar mobilo tehnoloģiju starpniecību.

Likumsakarīgi, ka pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem visstraujāk auga tieši aprīlī un maijā, kas citus gadus nav bijusi izteikta tendence šo ierīču segmentā. Tajā pašā laikā BITES apkopotie dati rāda, ka arī vasaras izskaņā pieprasījums pēc datoriem ir turpinājis augt. Tā, piemēram, jūlijā un augustā pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem piedzīvojis jaunu pieaugumu, sasniedzot attiecīgi 19% un 16% kāpumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

“Šis gads mūs ir izaicinājis ļoti dažādos veidos, un tas izaicina arī mūsu spēju pāriet jaunā digitalizācijas līmenī. Lai to izdarītu sekmīgi, līdzās digitālo prasmju stiprināšanai, tik pat svarīgs ir praktiskais nodrošinājums, jo kombinētie mācību un darba modeļi joprojām ir spēkā. Piemēram, lai arī lielākā daļa skolēnu šobrīd atgriezušies skolas solā un mācības tiek organizētas klātienē, skolēni, īpaši vidusskolas klasēs, daļēji mācās arī attālināti. Tāpēc, gatavojoties jaunajam mācību gadam, portatīvie datori nemainīgi ir starp pieprasītākajām ierīcēm. Visbiežāk tiek iegādāti datori 400 – 600 eiro cenu amplitūdā, un mūsu novērojumi liecina, ka galvenie kritēriji to izvēlē ir tā cenas attiecība pret veiktspēju. Ņemot vērā pieprasījuma pieaugumu, sortimentu esam palielinājuši par 30%, nodrošinot klientiem plašākas izvēles iespējas dažādos segmentos,” stāsta BITE GROUP ierīču iepirkumu departamenta vadītājs Roberts Birnbaums.

Tāpat, R. Birnbaums informē, ka attiecībā pret 2019. gadu audzis arī tā dēvēto "gaming" datoru pieprasījums, tam palielinoties par 35%. “Gaming” datorus raksturo augsta veiktspēja, tos izmantojot gan kā darba stacijas, gan arī atpūtas nolūkiem. Tiem ir īpaši kvalitatīva video karte, jaudīgākās, jaunākās komponentes, kas spēj nodrošināt visu nepieciešamo, lai datorspēles būtu iespējams spēlēt, izbaudot to kvalitāti, kādu paredzējuši to izstrādātāji. Kā liecina uzņēmuma novērojumi, tieši pandēmijas sākumposmā pieauga pieprasījums pēc dažādiem digitālās izklaides veidiem – gan spēļu konsolēm, gan datoriem, jo cilvēki meklēja iespējas, kā interesanti pavadīt laiku mājās.

Par BITI:

BITE ir visstraujāk augošais informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmums Latvijā, kas jau vairāk nekā desmit gadus nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, klientu vajadzībām atbilstošus mobilo un fiksēto sakaru pakalpojumus, “Go3” video satura platformu un integrētus IKT risinājumus biznesa klientiem. Mobilā tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10% apgrozījuma. Šobrīd jaudīgais BITES 4G internets ir pieejams jau 99% valsts iedzīvotāju.

 

BITE
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums