Azartspēļu pārstāvji turpina atbalstīt sporta nozari

Daudziem no mums patīk vērot sporta spēles un just līdzi mūsu spēlētājiem, taču jāatzīst, ka vairums sporta mīļotāju nebūt nav gatavi maksāt lielas summas par biļetēm, lai apmeklētu sporta spēles klātienē, taču sports ir dārga nozare, kas prasa regulāras investīcijas gan aprīkojumā, gan sportistu attīstībā, tādēļ vairums sporta komandu un individuālo sportistu vēršas pēc atbalsta pie sponsoriem. Kā rāda pēdējo gadu tendences, vieni no biežākajiem sporta atbalstītājiem ir kazino pārstāvji.

Ja dodamies vērot sporta spēles klātienē vai vērojam tās tiešraidē, vienmēr pamanāmas lielas izkārtnes ar sponsoru logo, kā arī vairumā gadījumu sponsori redzami arī uz inventāra un sporta tērpiem. Pasekojot sponsoru aktivitātēm un popularitātei, kā vieni no biežākajiem sponsoriem izkristalizējas azarstpēļu un kazino pārstāvji, kas ir gana likumsakarīgi, jo šo nozaru pārstāvji ir saistīti ar sporta totalizatoriem, un sporta spēļu skatītāji un atbalstītāji ir šo sponsoru vistiešākā mērķauditorija. Tiesa gan, šīs tendences radījušas dalītas domas gan sabiedrībā, gan nozarē. No vienas puses neliekas pieņemami, ka sportistus, tostarp arī jauniešus, atbalsta azartspēļu pārstāvji, taču, no otras puses, bez šī atbalsta daudzu sportistu karjera vispār nebūtu iespējama. Tā kā valsts un federāciju finansējums sportam ir ļoti ierobežots, daudzām komandām, tostarp gan basketbolā, gan futbolā un hokejā, ir nepieciešams papildus atbalsts no uzņēmējiem un investoriem.

Parasti par sporta komandu atbalstītājiem kļūst lielākie un populārākie kazino, piemēram, basketbola nozarē bieži redzam Olybet kazino iesaisti, jo, pirmkārt, šie uzņēmumi ir gana ilgstpējīgi un pelnoši, lai atļautos daļu līdzekļu novirzīt sponsorēšanas projektos, gan arī tāpēc, ka šie uzņēmumi apzinās reputācijas un tēla nozīmību biznesa veicināšanā. Azartspēļu nozari ik pa laikam aizēno cilvēku neapmierinātība par atkarību izraisošām spēlēm un manipulatīvām spēļu zālēm, tādēļ tiem, kas šajā biznesā vēlas darboties pēc godīgas un atklātas uzņēmējdarbības principiem, nākas daudz līdzekļu ieguldīt ārējā tēla uzlabošanā. Kā vienkāršākais un efektīvākais veids ir sporta nozares atbalstīšana, tādēļ kazino pārstāvji pārsvarā gadījumu neatsaka un cenšas atrast veidus, kā atbalstīt gan atsevišķus pasākumus, gan sporta komandu attīstību ilgtermiņā.

Arī meklējot sponsorus ir svarīgi uzreiz atlasīt tos uzņēmumus un organizācijas, kuri būtu finansiāli spējīgi palīdzēt un būtu maksimāli ieinteresēti attiecīgajā projektā. Daudzi sportisti un komandas bieži vien pavada daudz laika, meklējot uzņēmējus un atbalstītājus, taču, ja pirms tam tiek veikta vajadzīgā izpēte, tad sponsoru uzrunāšana un piesaiste var prasīt daudz mazāk laika un resursu. Piemēram, būtiski var noderēt arī labākais kazino ceļvedis Latvijā jeb interneta vietnes, kurās tiek apkopota informācija par visiem azartspēļu nozares pārstāvjiem. Būtiski arī izpētīt, vai izvēlētais uzņēmums jau agrāk iesaistījies sporta nozares attīstībā un vai šobrīd jau neatbalsta līdzīgus projektus. Ja uzņēmums jau iepriekš palīdzējis sportistiem, tad tas ir viens no uzņēmuma mērķiem, un pastāv liela iespēja, ka tas atbalstīs sportu arī turpmāk.

Izvēloties sponsoru, vajadzētu izvērtēt arī sponsora reputāciju un līdzšinējo darbību, jo sponsora tēls var cieši sasaistīties ar pašas komandas vai sportista tēlu. Piemēram, ja uzņēmumam ir slikta reputācija un tas veicis krāpnieciskas darbības, tad, pirmkārt, tas noteikti nebūs uzticams sadarbības partneris un, otrkārt, var sabojāt arī Jūsu tēlu. Tādēļ pirms jebkura sadarbības līguma slēgšanas vai sponsora izvēles vēlams veikt padziļinātu izpēti, piemēram, varat ierakstīt meklētājprogrammās “Pafbet atsauksmes” un atrast virkni ierakstu par uzņēmuma darbību, līdzšinējām aktivitātēm un spēlētāju atsauksmēm, attiecīgi pēc tam izvērtējot, vai sponsora vīzija un mērķi sakrīt ar Jūsu priekšstatiem.

Sponsoru piesaiste var tikt izmantota ļoti dažādiem mērķiem. Dažās sporta nozarēs sponsori tiek piesaistīti tikai uz atsevišķiem turnīriem, spēlēm vai pasākumiem, bet citviet uz sponsoriem var tikt balstīta visa sezona vai pat vairāku gadu attīstība. Parasti, ja sadarbība notiek pirmo reizi, tad priekšroka tiek dota īstermiņa sadarbības līgumam, lai pārbaudītu, vai šī sadarbība izvēršas veiksmīga un vai abas puses ir apmierinātas ar rezultātu. Vēlāk, kad sadarbība ir attīstījusies un nostabilizējusies, var pāriet uz ilgtermiņa sadarbību, kas atvieglo ikdienu un mazina rūpes gan sportistiem, gan uzņēmumu pārstāvjiem.

Stabilitāte ir laba, taču attiecībā uz sponsoriem, arī sponsoru nomaiņa dažreiz var nest pārsteidzoši labus rezultātus. Piemēram, ja ir vairāki kazino uzņēmumi, to savstarpējā konkurence var veicināt viņu sacenšanos par to, kurš atbalstīs noteiktos sportistus, un motivāciju piedāvāt aizvien labākus sadarbības nosacījumus. Sponsoru nomaiņa var palīdzēt piesaistīt arī jaunus skatītājus un atbalstītājus, kā arī veicināt vispārējo attīstību. Taču, ja nolemjat mainīt sponsorus, tad noteikti to izvērtējiet ļoti uzmanīgi, jo ne vienmēr šķietami izdevīgākais piedāvājums, būs labākais un drošākais. Dažreiz uzticamība un ilgtspējīga sadarbība ir daudz vairāk vērta, kā īslaicīgi labumi.

Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli