38 % interneta lietotāju no Latvijas sniedz personas datus apmaiņā pret atlaidēm un kuponiem

Ziemassvētku priekšvakarā Kaspersky informē par Latvijas interneta lietotāju tiešsaistes iepirkšanās paradumiem

2019. gada 18. decembrī

Tuvojas Ziemassvētki, un ikviens meklē atlaides dāvanām. E-komercija veicina šīs iespējas un veido pievilcīgas izpārdošanas, taču klientiem ir jāizpilda daži nosacījumi, piemēram, citas privātas informācijas vidū ir jāievada tālruņa numurs, jānorāda Facebook lapas vai e-pasta adrese. Kampaņas „Digitālās paģiras” ietvaros Kaspersky veiktā aptauja liecina, ka 38 % interneta lietotāju Latvijā ir snieguši personas datus apmaiņā pret īpašajiem piedāvājumiem, kuponiem vai lojalitātes programmām. 

„Kad mēs izpaužam personisko informāciju, atpakaļceļa vairs nav. Kad mēs rīkojamies tik impulsīvi un publicējam personas datus, kā arī piekrītam nosacījumiem, nezinādami, kas tajos slēpjas, mēs varam kļūt par personu identificējošas informācijas zādzības, e-pasta un sociālo tīklu kontu uzlaušanas un naudas zādzības no banku kontiem upuriem. Turklāt noteiktu datu publicēšana var nodarīt lielu kaitējumu mūsu konfidencialitātei, un šo informāciju mēdz pārdot trešām personām izmantošanai selektīvajā reklāmā. No otras puses, ja mēs pierakstāmies, lai saņemtu šīs atlaides, mēs piešķiram atļauju izmantot mūsu sniegto informāciju — lietotāji bieži vien to neapzinās, jo nav lasījuši nosacījumus,” brīdina Kaspersky vadītājs Baltijas valstīs Andis Šteinmanis.

Aptauja atklāja arī sīkākas ziņas saistībā ar tiešsaistes banku darījumiem. Piemēram, 79 % latviešu veic finansiālus darījumus vai maksājumus, izmantojot mobilo tālruni. Respondenti visbiežāk izmanto šo rīku, lai samaksātu par taksometra pakalpojumiem (13 %), maksātu par mantām no ārzemēm (18 %), iepirktos interneta veikalos un veiktu citus elektroniskos darījumus (37 %), kā arī iepirktos bezsaistē (22 %). 

Aptauja ietilpst kampaņā „Digitālās paģiras”, kas rosina uzņēmumu precizēt riskus, ar kādiem lietotāji var saskarties bezrūpīgas rīcības dēļ, un tādējādi ļaut viņiem izvairīties no nožēlas par publicēto, piekrišanām vai lejupielādēm tiešsaistē, it sevišķi Ziemassvētku priekšvakarā, kad pieaug tiešsaistes darījumu skaits un tā dēvētā pikšķerēšana — paņēmiens, ko hakeri izmanto, lai bezrūpīgus lietotājus ievilinātu viltus lapās un nozagtu viņu personas datus.

Lai nodrošinātu mobilo ierīču drošību, Kaspersky iesaka instalēt Kaspersky Security Cloud — drošības pakalpojumu, kas pārsniedz tradicionālā antivīrusa iespējas un pasargā patērētājus no jebkādiem digitālajiem apdraudējumiem, ar ko viņi saskaras, tostarp no pikšķerēšanas, ļaunprogrammatūrām un ļaunprātīgām lietotnēm. Risinājums piedāvā personalizētu aizsardzību saskaņā ar lietotāju individuālajām vajadzībām, uzvedību tiešsaistē, piekļuvei internetam izmantotajām ierīcēm, atrašanās vietu u. c.

Par Kaspersky

Kaspersky ir starptautisks kiberdrošības uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā. Kaspersky dziļā draudu pazīšana un drošības zināšanas nepārtraukti pārtop inovatīvos drošības risinājumos un pakalpojumos, lai aizsargātu uzņēmumus, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valdības un patērētājus visā pasaulē. Uzņēmuma visaptverošajā drošības klāstā ietilpst labākā galiekārtu aizsardzība un vairāki specializēti drošības risinājumi un pakalpojumi cīņai ar sarežģītiem un mainīgiem digitālajiem apdraudējumiem. Vairāk nekā 400 miljonu lietotāju ir aizsargāti ar Kaspersky tehnoloģijām, un mēs palīdzam 270 tūkstošiem korporatīvo klientu aizsargāt to, kas viņiem ir vissvarīgākais. Uzziniet vairāk vietnē www.kaspersky.com

Kaspersky
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

jūnijs 2020
P O T C P S Sv
1 2 3 4 567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  dziļurbums