Pateicoties straujai izaugsmei, Amazon tiek nominēts par BrandZTM Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu


foto;www.aneimo.com
Pateicoties straujai izaugsmei, Amazon tiek nominēts par BrandZTM Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu (Most Valuable Global Brand)

Ekosistēmu’ zīmoli gūst virsroku pār patērētājiem, jo daudzas tradicionālo zīmolu kategorijas izjūk
Patērētājiem paredzētie tehnoloģiju zīmoli ir sasnieguši 1 miljarda USD zīmolu vērtības atzīmi
Palielinās pieprasījums pēc ‘pārdomāta mārketinga’ prakses, jo patērētāja viedoklis kļūst arvien nozīmīgāks attiecībā uz ētisku dzīvesveidu

Saskaņā ar 2019 BrandZTM Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu novērtējumu, ko 11.jūnijā darījuši zināmu WPP un Kantar Ņujorkas fondu biržā(New York Stock Exchange), ar nelielām samazinājuma pazīmēm izaugsmē Amazon ir kļuvis par pasaulē vērtīgāko zīmolu.

Amazon pārdomātie ieguvumi, kā rezultātā radās jaunas ieņēmumu plūsmas, lielisks klientu servisa sniegums un spēja saglabāt vietu konkurentu priekšgalā, piedāvājot atšķirīgu produktu un servisu ekosistēmu, ir ļāvis Amazon pastāvīgi paātrināt sava zīmola vērtības pieaugumu.

Kopš 2006. gada, kad pirmo reizi tika izvērtēta pasaules zīmolu vērtība un pirmajā vietā atradās Microsoft, tehnoloģiju kompānijas ir bijušas BrandZ Top 100 priekšgalā. Palielinoties zīmola vērtībai salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu par iespaidīgiem 52 % līdz pat 315,5 mljrd. USD, Amazon ir apsteidzis Apple (zīmols Nr. 2, 309,5 mljrd. USD) un Google (zīmols Nr. 3, 309,0 mljrd. USD), kuru vērtība pieticīgi palielinājās attiecīgi par +3 % un +2 %, tā beidzoties tehnoloģiju milžu 12 gadu pārsvaram.

Pirmajā desmitniekā Facebook pirmo reizi atrodas tikai 6. vietā, savukārt Alibaba ir pārspējis Tencent un kļuvis par vērtīgāko Ķīnas zīmolu, pakāpjoties par divām vietām uz 7. vietu ar 16 % vērtības pieaugumu līdz 131,2 mljrd. USD. Tencent, zaudējot trīs vietas un vērtībai salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinoties par 27 % līdz 130,9 mljrd. USD, atrodas 8. vietā – BrandZ to skaidro ar nepastāvīgāku situāciju pasaulē, proti, kādam no zīmoliem ir nepārtraukti jāparedz patērētāju mainīgās vajadzības un gaidas.

Lai arī atsevišķas sociālo mediju platformas saskaras ar grūtībām attiecībā uz uzticamību un pieprasījumu, Instagram (zīmols Nr. 44, 28,2 mljrd. USD), kuram ir vairāk nekā 1 miljards lietotāju visā pasaulē, kļuva par zīmolu, kas šajā gadā ir visstraujāk audzis, paceļoties par 47 vietām ar iespaidīgu +95 % zīmola vērtības pieaugumu. Lululemon, kas ir sporta apģērba uzņēmums, ko iedvesmojusi joga, ir otrs visātrāk augušais zīmols, sasniedzot +77 % pieaugumu līdz 6,92 mljrd. USD salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Citi zīmoli, kas ir strauji auguši, piemēram, Netflix (+65 %, zīmols Nr. 34, 34,3 mljrd. USD), Amazon (+52 %, 315,5 mljrd. USD) un Uber (+51 %, zīmols Nr. 53, 24,2 mljrd. USD), atspoguļo straujās izmaiņas, kādas notiek tehnoloģiju vadītā pasaulē, kurā patērētāji par lielāku vērtību uzskata vispusīgāku zīmola izmantošanu.

Deivids Rots (David Roth), The Store WPP EMEA and Asia izpilddirektors un BrandZ priekšsēdētājs, saka: “Vērtības pieaugums šā gada top 100 zīmoliem, kas ir visaugstākais, kāds jebkad ir bijis, pierāda to, cik liels spēks ir investēšanai zīmolos, lai sasniegtu labāko uzņēmuma vērtību akcionāriem. Pieauguma skaitļi norāda uz veiksmi, ko rada jauns fenomens – ekosistēmas zīmola izveide. Mēs redzam, kā individuālu produktu un pakalpojumu zīmolus nomaina jauns laikmets ar īpaši revolucionārām ekosistēmām. Zīmoliem ir jāspēj izprast vērtību, kādu šāda veida modelis var sniegt, un jāizmanto tā iespējas, lai nākotnē būtu veiksmīgi.”

The BrandZ Top 10 Visvērtīgākie pasaules zīmoli 2019


public. foto

Neskatoties uz ekonomisko nestabilitāti attiecībā uz ASV un Ķīnas tirdzniecības tarifiem, gandrīz viena trešdaļa vērtības no triljons dolāriem (328 mljrd. USD) tika pievienota BrandZ Top 100 vispasaules vērtējumam pēdējā gada laikā, sniedzot kombinētu zīmolu vērtību 4,7 triljonu USD apmērā – aptuvens Spānijas, Korejas un Krievijas IKP.

Liela daļa no šīs vērtības ir atvasināta no patērētāju tehnoloģiju zīmoliem, kas parādās vērtējumā un tagad kombinējumā ir vērti vairāk nekā 1 triljonu USD. Kā piemēru var minēt jaunpienācēju Xiaomi (zīmols Nr. 74, 19,8 mljrd. USD), Ķīnas mobilo tālruņu zīmolu, kas izmanto arī lietu internetu (IoT), lai savienotu viedierīces, un piedzīvo strauju pieprasījuma izaugsmi tādās valstīs kā Krievija, Indija un Malaizija. Vēl viens Ķīnas zīmols – Meituan(zīmols. Nr. 78, 18,8 mljrd. USD), patērētāju tehnoloģiju platforma, kas piedāvā it visu, sākot ar pārtikas piegādi, istabu rezervēšanu, takša izsaukšanu un beidzot ar velosipēdu nomu. Savukārt Uber iekustina ekosistēmas modeli un paplašinās līdz ēdienu un citas piegādes pakalpojumiem, bet Haier (zīmols Nr. 89, 16,3 mljrd. USD), kas ir pasaulē lielākā mājas preču un IoT platforma, ir apņēmusies kopīgi ar saviem klientiem un partneriem izveidot atvērtas ekosistēmas zīmolu IoT jomā.

Dorīna Vanga (Doreen Wang), Kantar BrandZ vadītāja, komentē: “Amazon fenomenālais zīmola vērtības pieaugums pagājušajā gadā par gandrīz 108 mljrd. USD parāda, ka pašlaik zīmoli ir mazāk piesaistīti atsevišķām kategorijām un reģioniem. Zūd ierobežojumi, jo tehnoloģiju ietekme ļauj zīmoliem, piemēram, AmazonGoogle un Alibaba, piedāvāt pakalpojumu klāstu saskarsmē ar patērētāju. Ņemot vērā patērētāju pieredzi un kompetenci, šie zīmoli ienāk biznesa pakalpojumu sektorā, radot jaunas iespējas zīmola izaugsmei. Revolucionārie ekosistēmas modeļi zeļ tādos reģionos kā Āzija, jo tur patērētāji vairāk lieto tehnoloģijas un zīmoli ieintegrējas visos cilvēka ikdienas dzīves aspektos.”

Galvenās tendences, kas ir iezīmētas šā gada BrandZ Global Top 100 izpētē, iekļauj sekojošo:

  • Luksuss ir visstraujāk augošā kategorija (+29 %), tai seko tirdzniecība (+25 %), kuru balsta digitālo kanālu GenY un GenZ patērētāju mainīgās izvēles.
  • Dominē tehnoloģiju, finanšu un tirdzniecības kategorijas, kas veido vairāk nekā divas trešdaļas no kopējās zīmolu vērtības.
  • Top 100 ir deviņi jaunpienācēji, kas pārsvarā ir Ķīnas un ASV tehnoloģiju zīmoli ar revolucionāriem biznesa modeļiem, tostarp Dell TechnologiesXboxHaierMeituan un Xiaomi.
  • Āzijas zīmoli papildina savu klātesamību ar vēl 15 ķīniešu, trīs indiešu un vienu indonēziešu zīmolu; kopumā Top 100 ir 23 zīmoli no šī reģiona, tostarp LIC un Tata Consultancy Services.
  • Parādās jauna zīmolu paaudze – GenZ zīmoli (izveidoti pēc 1996. gada) ir tālu priekšā attiecībā uz pieauguma tempu, jo to vērtība aug ar katra gada pastāvēšanu un darbību – gandrīz četras reizes vairāk nekā zīmoliem, kas izveidoti mileniāļu laikā 1977.–1995. gadā. Kopumā Top 100 parādās 23 GenZ ar vidējo vecumu 16 gadi salīdzinājumā ar 18 mileniāļu laika zīmoliem ar vidējo vecumu 33 gadi.
  • Ilgtspējīgi zīmoli – zīmolu īpašnieki parāda, cik svarīgi ir uzlabot un stimulēt patērētāju uztveri attiecībā uz savu ‘atbildību’, izmantojot sociālās, vides un korporatīvās iniciatīvas.
  • Ķīnas un ASV tirdzniecības karš ietekmēja Top 100 vērtējuma attīstību, kas palēninājās par +7 % pēdējo 12 mēnešu laikā. Tika iedragāta patērētāju uzticība, kad tirdzniecības tarifi iespaidoja vairāku zīmolu kategorijas, visvairāk ciešot automobiļu, loģistikas un banku kategorijām.

BrandZ Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu ziņojums un vērtējums, kā arī sīkāks zīmolu apskats pēc galvenajiem pasaules reģioniem un 14 tirgus sektoriem ir pieejams tiešsaistē šeit. Pasaules ziņojumu, vērtējumu, diagrammas, rakstus un daudz ko citu var atrast arī aplikācijā BrandZ. Aplikācijā arī citiem BrandZ reģionālajiem ziņojumiem ir tāda pati struktūra un funkcionalitāte, un tā ir pieejama lejupielādei bez maksas Apple iOS un visām Android ierīcēm vietnē www.brandz.com/mobile, kā arī atrodama attiecīgi App Store vai Google Play aplikāciju veikalos.

PIEZĪMES

Par BrandZTM Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu novērtējumu
Šogad WPP vadībā BrandZTM Top 100 Visvērtīgāko pasaules zīmolu vērtēšanu, kas notiek jau 14. gadu pēc kārtas, veica Kantar zīmolu uzticamības izpētes eksperti.
Novērtējumā apvienoti rūpīgi analizēti Bloomberg tirgus dati, ņemot vērā arī plašu informāciju no vairāk nekā 3,7 miljoniem patērētāju visā pasaulē, kas attiecas uz vairāk nekā 166 000 dažādiem zīmoliem vairāk nekā 50 tirgus sektoros.
Jebkura zīmola spēja spēcināt biznesa izaugsmi balstās uz to, kā to uztver patērētājs. Tā kā tikai zīmola vērtības novērtēšana balstās uz patērētāju viedokli, BrandZTM analīze uzņēmumiem ļauj noteikt sava zīmola konkurētspēju tirgū un sniedz skaidras stratēģiskās vadlīnijas par to, kā zīmola vērtību spēcināt ilgtermiņā. Atbilstības kritēriji ir šādi:

  • zīmols pieder biržā kotētam uzņēmumam vai tā finanšu dati ir publicēti vispārpieejamā vietnē;
  • banku zīmols, kas gūst vismaz 20 procentus ienākumu no bankas pakalpojumiem;
  • privāts jaunzīmols ar publiski pieejamu pēdējo novērtējumu (iepriekšējos gados atbilstīgi bija tikai biržā kotēti vai auditēti uzņēmumi).

BrandZTM zīmolu vērtības novērtējums un ziņojumi attiecas uz Austrāliju, Ķīnu, Franciju, Vāciju, Indiju, Indonēziju, Itāliju, Latīņameriku (Argentīna, Brazīlija, Čīle, Kolumbija, Meksika, Peru), Nīderlandi, Dienvidāfriku, Spāniju, Apvienoto Karalisti, ASV. 2019. gadā pievienosies Kanāda un Japāna.

Par Kantar
Kantar ir pasaules vadošā datu, pētījumu un konsultāciju kompānija. Mēs vairāk nekā jebkurš cits saprotam to, kā cilvēki domā, jūtas, iepērkas, dalās, balso un redz. Izmantojot mūsu pieredzi cilvēku izpratnē un augstās tehnoloģijas, Kantar 30 000 darbinieki palīdz pasaules vadošajām organizācijām būt veiksmīgām un augt.
Par WPP
WPP ir kreatīva transformāciju kompānija. Mēs veidojam labāku nākotni saviem klientiem, sniedzot integrētu piedāvājumu attiecībā uz komunikāciju, pieredzi, komerciju un tehnoloģijām. Papildinformāciju iespējams iegūt vietnē: www.wpp.com.

 

Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

novembris 2019
P O T C P S Sv
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 151617
18192021222324
252627282930

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli