DHL Freight: Mūsu globālais mērķis - vienkāršot klientu dzīvi


public. foto
Šī gada sākumā notika kurjera un loģistikas pakalpojumu sniedzēja DHL Latvia SIA reorganizācija, kā rezultātā tika nodibināts jauns uzņēmums DHL Logistics Latvia SIA. Tas apvieno divas biznesa vienības Global Forwarding (GF) un Freight. Kopumā loģistikas kompānija Latvijā darbojas jau 25 gadus un šajā laikā ir devusi nozīmīgu ieguldījumu loģistikas pakalpojumu jomā. Ko piedāvā DHL Freight, kādi ir uzņēmuma mērķi un plāni nākotnē un kādas problēmas ir nācies risināt, stāsta valdes loceklis Oļegs Lapšins.

Kas ir DHL Freight un kāda ir tā darbības sfēra?

Līdz 2019. gadam mūsu uzņēmuma nosaukums bija DHL Latvia SIA, kas apvienoja trīs biznesa vienības – Express, Global Forwarding (GF) un Freight. Šī gada sakumā, kad tika veikts uzņēmuma sadalījums, mēs izveidojām jaunu uzņēmumu ar nosaukumu DHL Logistics Latvia SIA, kas apvienoja divas biznesa vienības GF un Freight. Es pārstāvu Freight biznesa vienību un mūsu galvenā darba sfēra ir sauszemes transports, un viss kas ar to saistīts, piemēram, muitas pakalpojumi, uzglabāšana, apdrošināšana utt. Mēs pārvadājam kravas pa visu Eiropu un NVS valstīm. Izmantojot mūsu 200 terminālu tīklu, mēs pārvadājam kravas, sākot ar maziem sūtījumiem, līdz 24 tonnām un pat negabarīta kravas. Līdz tam klienti Latvijā vairāk asociēja DHL ar Express, tomēr tagad viņi ir vairāk informēti arī par citām biznesa vienībām, kas nodarbojas ar regulāriem pārvadājumiem pa zemi, gaisu un jūru.

Kādi ir uzņēmuma mērķi?

Mūsu globālais mērķis - vienkāršot klientu dzīvi. Tie paliek laimīgāki un veiksmīgāki, lai cilvēki izvēlas DHL, kā pirmo opciju, kad viņiem nepieciešami loģistikas pakalpojumi. Kā arī mēs veidojam pozitīvo ieguldījumu pasaulē. Un tie nav tikai vārdi, bet mēs dzīvojam ar šo domu ikdienā. Diemžēl, pagaidām vēl nav viss ievests Latvijā, bet, piemēram, Vācijā vietējas piegādes tiek veiktas ar elektrisko transporta līdzekļiem, Nīderlandē pieejamas speciālas puspiekabes, kas samazina degvielas patēriņu, kā arī dažās valstīs tiek izmantotas saules baterijas utt. Katru gadu Latvijā, kopā ar lielāko iedzīvotāju daļu, mēs piedalāmies projektā “Lielā Talka”, stādam kokus un veicam citas aktivitātes. Mūsu 2050. gada DP DHL Group globālais mērķis ir samazināt līdz nullei visu ar loģistiku saistīto emisiju.

Kas ir vissvarīgākais uzņēmuma darbībā?

Ir diezgan daudz mazas un lielas detaļas, kas ietekmē mūsu ikdienas darbu, un kas ir svarīgas. Vissvarīgākais, protams, ir mūsu klienti un darbinieki. Visu ko mēs darām mēs darām, domājot par klientu vajadzībām. Mēs veidojam servisu un produktus, un pieņemam darbā un apmācam darbiniekus, lai piedāvātu ļoti labu servisa līmeni un pakalpojumus mūsu klientiem. Ja mēs runājam globāli, Freight pārvadā vairāk nekā 1’000’000 sūtījumus nedēļā, bet joprojām mēs saprotam, ka katram klientam būs svarīgs tieši viņa sūtījums nevis pārējie, kaut mūsu KPI (Galvenie darba rādītāji) vienmēr ir “zaļā zonā”.

Runājot par mūsu darbiniekiem, mēs pieņemam ar un bez pieredzes un sniedzam viņiem zināšanas, kā darīt lietas pareizi ar pirmo piegājienu. Uzņēmums regulāri organizē dažādas darbinieku aktivitātes, piedāvā pilnas sociālas garantijas, apmācības utt.

Cik grūti atrast darbiniekus mūsdienās?

Grūti, bet joprojām iespējams. Mēs esam informēti par situāciju darba tirgū un mums noteikti ir tie paši izaicinājumi, kā arī pārējiem Latvijas uzņēmējiem. Dažreiz cilvēkiem, īpaši kas meklē savu pirmo darba vietu, ir ļoti interesantas un dīvainas prasības, kas parāda, ka viņi vairāk domā tikai par šodienu, nevis par nākotnes plāniem. Diemžēl, ne visi aizdomājas arī par to, ko viņi var piedāvāt uzņēmumam, bet tikai, ko saņemt pretim. Tomēr, ja cilvēks gatavs attīstīties un mācīties, viņam ir lielas iespējas mūsu uzņēmumā. Ļoti svarīgi arī uzlabot un sekot līdzi produktivitātei un efektivitātei, lai neveidojas tā saucamā “pārsildīšana”.

Kāda ir situācija ar konkurenci loģistikas pakalpojumu jomā?

DHL respektē visus partnerus un vienmēr strādā godīgi, atklāti un caurredzami. Mēs novērojam apkārt daudz transporta un loģistikas uzņēmumus, kas piedāvā labu servisu. Mēs uzskatam to par priekšrocību, jo tas palīdz attīstīt mūsu ikdienas darbu, pārņemot no viņiem visu labāko un pat vēl uzlabojot to. Kas atšķir mūs no uzņēmumu lielākās daļas, tas ir mūsu globālais tīkls, kas piedāvā klientiem ne tikai parastus pārvadājumus no punkta A uz punktu B, bet arī kompleksus pārvadājumus uz jebkuru punktu Eiropā. Tas nozīme, ka mēs atbalstam vietējos uzņēmumus un palīdzam viņiem attīstīties arī ārzemju tirgū.

Tagad bieži tiek runāts par digitalizāciju…

Mēs redzam lieliskas iespējas digitalizācijā. Izmantojot digitālas ierīces un servisus, mēs atvieglojam klientu un darbinieku ikdienas dzīvi. Tas padara procesus efektīvākus un ātrākus. Noteikti mums ir laba un stipra pozīcija šajā jomā. Mūsu priekšrocība vienmēr ir izmantojot e-vidi. Mūsu klienti visu var darīt attālināti ar e-vides palīdzību, no cenas kalkulācijas līdz pasūtījumam un sūtījuma izsekošanai.

Vai Jūs saskaraties ar autovadītāju trūkumu?

Protams, ir daži zināmi izaicinājumi un autovadītāja amata novecošana nepalīdz tam. Transporta un loģistikas uzņēmumi meklē iespējas pielāgoties tam, Jūs noteikti lasījāt un dzirdējāt, par pašbraucamām automašīnām. Un, piemēram, DHL Vācija jau paziņoja par jaunām 500 autovadītāju vakancēm pa visu Eiropu, un jau pieņem un apmāca cilvēkus, kas vēlas saistīt sevi ar šo profesiju. Vai mēs īstenosim to pašu vai kaut ko līdzīgo Latvijā? Tad jau redzēsim, kāpēc gan nē.

 

Līga Vālodze
DHL Logistics Latvia SIA / Freight Division
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

oktobris 2019
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17181920
21222324252627
28293031   

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  Kafijas automātu remonts