AS "Hanzas Maiznīcas" aprēķini liecina, ka katru gadu pārtikas pārpalikumos nonāk vismaz 34 tonnas maizes.


public. foto
Uģis Mihņevičs, AS "Hanzas Maiznīcas" vadītājs un valdes loceklis: "Pārrēķinot 34 tonnas maizes pirktākajā rudzu maizē Latvijā - Kuršu rudzu maizē, tā ir viena šķēle no kukuļa, kas ir 1,7 miljoni šķēļu gadā. Platības ziņā tie ir 8 hokeja laukumi, pilnas 4 darba dienas saražošanai un 29 tonnas rudzu miltu. Šie skaitļi runā paši par sevi un liek aizdomāties par mūsu ikdienas paradumiem. Mūs kā ražotājus neiepriecina šie skaitļi. Tādēļ esam uzsākuši ilgtermiņa programmu, izglītojot pircējus par iespēju produktu turēt ledusskapī vai saldētavā, kā arī arvien vairāk piedāvājam produktu mazākos izmēros, piemēram, porcijmaizes, mazāka izmēra tostermaizes un rudzu formas maizes."


Maizes pārpalikums veidojas katrā no posmiem: puse veidojas ražošanas un tirdzniecības posmā kā ražošanas pārpalikums vai brāķis un nepārdotā produkcija veikalu plauktos, savukārt otru pusi veido mājsaimniecības.

“Pārpalikums nav tikums” ar šādu devīzi AS “Hanzas Maiznīcas” aicina ikvienu iedzīvotāju pievērst uzmanību saviem ikdienas paradumiem un piedalīties eksperimentā un uz vismaz desmit dienām mainīt savus paradumus, lai pēc iespējas mazāk pārtikas nonāktu atkritumos.

Biedrības “Zero Waste Latvija” vadītāja Laura Treimane uzskata, ka mājsaimniecībās rodas visvairāk pārtikas atkritumu – 53% no visas globāli saražotās pārtikas (avots: Estimates, 2012). Viņa norāda, ka mūsdienu straujais dzīves ritms ir viens no pārtikas atkritumu rašanās iemesliem. Taču mēs varam veikt arī pavisam mazus solīšus, lai mazāk pārtikas un mazāk naudas nokļūtu jau tā pārpildītajos poligonos, piemēram, iepirkties beziepakojuma veikalos (pirkt tik daudz, cik nepeiciešams), analizējot ledusskapja vai atkritumu tvertnes saturu, izvairoties no impulsīviem pirkumiem, uzdodot veikalā sev jautājumu, vai es šo produktu vēlos iegādāties tikai akcijas dēļ?

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību būtiskai pārtikas izšķērdēšanas problēmai, AS "Hanzas Maiznīcas" un biedrība "Zero Waste Latvija" ir uzsākusi iniciatīvu, ar kuru vēlas aicināt sabiedrību un ražotājus spert nozīmīgus soļus un aizdomāties par saviem pārtikas atkritumu radīšanas paradumiem, izglītojot, ka pārtika radīta patērēšanai, un tās izšķērdēšana ir pielīdzināma zemē nosviestai naudai.
 

AS "Hanzas Maiznīcas"
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

oktobris 2019
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21222324252627
28293031   

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  Kafijas automātu remonts