Būtiski audzis Latvijas augļu, dārzeņu un ogu patēriņš


public. foto
Kā liecina jaunākie "Maxima mazumtirdzniecības kompass" pētījuma dati, 25% jeb ceturtā daļa Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka ikdienā cenšas iegādāties aizvien vairāk augļu un dārzeņu, ko apliecina arī pārdošanas dati – 2019. gada pirmā ceturkšņa Latvijas vietējo augļu, dārzeņu un ogu realizācijas apjoms pieaudzis par 28%.

Nedaudz vairāk nekā 25% Latvijas iedzīvotāju ikdienā cenšas iegādāties aizvien vairāk augļu un dārzeņu, un, salīdzinot ar 2018. gada pēdējo ceturksni, pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kuri pērk tieši Latvijā audzētus produktus, liecina “Maxima mazumtirdzniecības kompass” aptaujas dati. Visvairāk augļus un dārzeņus savā ikdienas ēdienkartē cenšas iekļaut gados jauni cilvēki vecumā no 18 līdz 24 gadiem, to norādījuši gandrīz 45% respondentu. 23% iedzīvotāji arī norādījuši, ka pēdējā laikā cenšas iegādāties arvien veselīgākus produktus, īpašu uzmanību pievēršot to sastāvam un izvēloties tās preces, kurām ir zemāks cukura un tauku līmenis, kā arī produktus, kas nesatur e-vielas un krāsvielas.

“”Maxima Latvija” regulāri piedalās dažādās iniciatīvās veselīga uztura veicināšanai sabiedrībā, kā arī pastāvīgi paplašina sadarbību ar vietējiem audzētājiem un zemniekiem, piedāvājot aizvien lielāku vietējo augļu un dārzeņu dažādību. Priecē arī, ka mūsu klienti arvien vairāk izvēlas tieši vietējo produkciju: Latvijas augļu, dārzeņu un ogu realizācijas apjoms ir lielāks nekā kopējais – vietējā produkcija pārdota par 28 % vairāk nekā pērn, turpretim kopējais pārdošanas apjoms audzis par 11 %. Tas, protams, nebūtu iespējams bez mūsu uzticamajiem sadarbības partneriem, kas nepārtraukti domā, kā piedāvāt vēl vairāk vietējos labumus visa gada garumā,” skaidro “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.

“Jau vairākus gadus Latvijā audzētu svaigu produkciju varam piedāvāt visa gada garumā, bet, protams, lielāka daudzveidība ir no pavasara līdz rudenim. Jau šobrīd pirmie pavasara produkti nonākuši pie pircējiem “Maxima” veikalos. Mūsu piegādātās produkcijas apjomi veikalu tīklam visā Latvijā katru gadu pieaug, kas mums paver iespēju attīstīties un sniedz gandarījumu, ka pie Latvijas pircējiem nonāk vietējā produkcija,” saka kooperatīva “Baltijas dārzeņi izpilddirektors Jānis Bušs.

 

Par SIA „Maxima Latvija”:

SIA "Maxima Latvija" ir mazumtirdzniecības tīkls ar 165 veikaliem Latvijā, no kuriem 129 ir “X” formāta veikali, 24 ir “XX” un septiņi ir “XXX” formāta veikali, kā arī pieci ir "Maxima Express" veikali. Šogad "Maxima" ir kļuvusi arī par elektromobilitātes līderi Ziemeļeiropā, ieviešot ar litija jona akumulatoriem darbināmus krāvējus un videi draudzīgu tehnoloģiju, kas vienkāršo darbinieku ikdienas darbu un padara to krietni ērtāku. Uzņēmuma veikalos strādā aptuveni 7500 profesionāļi, uzņēmumam ir divi loģistikas centri un interneta pārtikas preču veikals barbora.lv. "Maxima" veikali sortimentā Latvijā ir līdz pat 60 000 produktu. "Maxima" turpina paplašināt vietējo produktu sortimentu un piegādā tos no lauksaimniekiem, zemniekiem, vidējiem un mazajiem uzņēmumiem, kā arī amatniekiem, kuri atrodas tuvu pircēju dzīvesvietām. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas "Maxima Grupe", kas ir lielākais mazumtirdzniecības tīkls un darba devējs Baltijas valstīs ar vairāk nekā 30 000 darbinieku piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā).

 

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat un citiem avotiem. “Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada janvārī tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

SIA "Maxima Latvija"
Par šo rakstu nav saņemts neviens komentārs.
Pievienot komentāru
Vārds:
e-pasts:



Arhīvs

jūlijs 2019
P O T C P S Sv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 192021
22232425262728
293031    

Aktuālās ziņas

mēbeļu izgatavošana
apdrošināšana  octa  granulu katli